Kerosakan Akhlak adalah mengenai kehilangan penglihatan Kekudusan Tuhan

Paus Gereja Katolik, Paus Fransiskus mengesahkan penyatuan pasangan suami isteri yang sama pada hari ini pada 21 Oktober 2020. Ini mengejutkan dan sangat mengganggu bagi ketua salah satu badan Kristian terbesar di dunia untuk mengesahkan sesuatu yang dilarang oleh Alkitab. Dia besar membantu orang miskin, pendatang sama ada undang-undang atau haram, keadilan sosial bahkan sebelum Injil, dia lebih seperti ahli politik liberal dalam banyak cara. 

Apa yang berlaku dengan pandangan tinggi kitab suci iman Katolik? Atau adakah mereka mempunyai itu? Saya tidak dapat menahan pemikiran cepat saya dalam hal ini.

Waktu akhir atau hari-hari terakhir telah dinubuatkan sebagai sangat tidak bertuhan dan jauh dari nilai-nilai Ketuhanan yang diajarkan oleh Tuhan kita. Kami telah diberi amaran, tetapi ini melampaui peringatan yang saya lakukan, ini telah melampaui liga sama sekali. Untuk Paus daripada iman seperti Katolik yang melindungi kandungan, yang memperjuangkan kesucian, terpinggir, tiada tempat tinggal, janda, anak-anak yatim dan lain-lain telah mula ke tahap itu Pope Francis adalah terus terang berkata-kata dan sangat mengecewakan, mengganggu dan boleh saya menambah mencederakan untuk berjuta-juta umat Katolik dan Protestan di seluruh dunia. Apakah jenis pesanan yang kita hantar ke dunia? Dan apa yang Tuhan fikirkan tentang dia ketika dia melantunkan bunga ros hariannya? Semasa dia berdoa kepada Maria? Semasa dia berdoa kepada Saint Peter? Saya tidak dapat memahami jenis kepercayaan dan / atau Alkitab yang dibacanya sebagai pegawai tertinggi Katolik di dunia.

Sudah seperti ini, kita telah melihat orang-orang Presbyterian, Methodist, Anglikan dan bla bla blah berpisah kerana perkahwinan dan persatuan gay. Bolehkah anda memikirkan isu lain yang telah membelah tubuh Kristus lebih banyak? 

Isu ini tidak dapat dijelaskan dengan lebih jelas oleh Paulus di Roma 1 dan banyak yang lain dan dilabel sebagai kekejian, kata Tuhan, bukan masalah saya.

Roma 1:26 Oleh sebab itu, Tuhan memberikan mereka nafsu yang tidak dapat dipuji. Bagi wanita mereka bertukar hubungan semula jadi dengan mereka yang bertentangan dengan alam; 27 dan lelaki juga melepaskan hubungan semula jadi dengan wanita dan habis-habisan untuk bersemangat antara satu sama lain, lelaki melakukan perbuatan tidak tahu malu dengan lelaki dan menerima hukuman setimpal atas kesalahan mereka.

Apa lagi yang kita perlukan sebagai orang Kristian? Pada ini! Kita harus memilih sisi, baik menjadi penganut Kristian dan pengikut dan mengikuti kitab suci-Nya atau menjadi dunia dan menolak tulisan suci dan melakukan apa sahaja yang mereka mahukan, jangan sesekali menyeret nama gereja dengan mereka. Sedih! 

Tetapi ini adalah tipu daya syaitan dan peperangan rohani pada hari-hari terakhir terutamanya ketika ketakwaan semakin meningkat. Ketidaktarafan bermaksud tolak Tuhan dan membawanya keluar dari persamaan dan percakapan kehidupan seharian kita.

2 Timotius 3 Tetapi fahamilah ini, bahawa pada hari-hari terakhir akan datang masa-masa kesukaran. 2 Kerana orang akan menjadi pencinta diri, pencinta wang, sombong, sombong, kasar, tidak taat kepada ibu bapa mereka, tidak berterima kasih, tidak suci, 3 tak berperasaan, tidak senang, fitnah, tanpa kawalan diri, kejam, tidak mencintai kebaikan, 4 khianat, ceroboh , bengkak dengan kesombongan, pencinta kesenangan dan bukannya kekasih Tuhan, 5 mempunyai penampilan yang saleh, tetapi menafikan kekuatannya. Elakkan orang seperti itu.

2 Petrus 2: 6 jika dengan menjadikan kota-kota Sodom dan Gomora menjadi abu, dia mengecam kepunahan itu, menjadikan mereka contoh dari apa yang akan terjadi pada orang-orang yang tidak fasik; 7 dan jika dia menyelamatkan Lot yang benar, sangat tertekan oleh tingkah laku orang fasik yang sensual 8 (kerana orang yang benar itu tinggal di antara mereka dari hari ke hari, dia menyeksa jiwanya yang soleh atas perbuatan haram mereka yang dia lihat dan dengar);

Kelakuan sensual orang jahat. Kami tahu apa yang berlaku di Sodom.

Kejadian 19: 4 Sebelum mereka tidur, semua lelaki dari setiap pelosok kota Sodom — baik muda maupun tua — mengepung rumah itu. 5 Mereka memanggil Lot, “Di manakah orang-orang yang datang kepadamu malam ini? Bawa mereka kepada kami supaya kami dapat melakukan hubungan seks dengan mereka. ”— ini adalah homoseksual. Orang-orang dari setiap bahagian Sodom mengepung rumah Lot pada malam itu, dan meminta Lot untuk 2 malaikat itu, meminta mereka keluar supaya mereka dapat melakukan hubungan seks dengan mereka. Mengejutkan! Dan Tuhan menurunkan Sulfur dan membakar setiap orang yang jahat di kota itu malam itu.

Kejadian 19: 23 Apabila Lot tiba di Zoar, matahari telah terbit menyinari bumi,. 24 Kemudian TUHAN menurunkan hujan belerang di Sodom dan Gomora — dari Tuhan keluar dari langit. 25 Oleh itu, ia menggulingkan kota-kota itu dan seluruh dataran, menghancurkan semua orang yang tinggal di kota-kota– dan juga tumbuh-tumbuhan di negeri itu. — Tuhan menurunkan hujan membakar Sulfur di Sodom dan Gomora, dan menghancurkan semua orang yang tinggal di kota-kota itu. Itulah yang Tuhan lakukan kepada mereka di Sodom.

Ketuhanan ini sangat kuat dan halus dan dibungkus secara budaya sehingga hampir mencekik banyak pihak bahkan menyuarakan pendapat mereka di gereja. Maksud saya di gereja! Saya tidak bermaksud NY Times! Demi Tuhan, kita harus bangun dan tidak tenggelam oleh masyarakat dan kekuatan budaya duniawi yang menentang gereja dengan cara yang ganas. Bangkitlah gereja! Buat pendirian! Buat pilihan dan biarkan Yesus memisahkan gandum dan toreh pada hari terakhir ini.

Izinkan saya menekankan, ini semua mengenai Tuhan. Ini bukan mengenai seksualiti. Bukan SSA itu sendiri, tetapi di atas segalanya, adakah kita kembali kepada Tuhan dengan tangisan dan kerendahan hati kita? Atau adakah kita ingin secara intelektual mempertikaikan cara kita berdasarkan persepsi dan emosi manusia, bukannya kehendak dan pengajaran Tuhan? Apakah kita dapat membengkokkan dan memutar tulisan suci sebagaimana yang kita anggap sesuai dengan agenda dan keinginan kita dalam perkataan ini. Tuhan berkata suci kerana saya suci. Intinya, Tuhan firman ini adalah Tuhan yang suci! 

Imamat 11: 44 Akulah TUHAN, Allahmu; menguduskan dirimu dan menjadi suci, kerana aku suci. Jangan membuat diri anda tidak bersih oleh makhluk yang bergerak di tanah. 45 Akulah TUHAN, yang membawamu keluar dari Mesir untuk menjadi Tuhanmu; oleh itu jadilah kudus, kerana saya suci.

Kecuali kita dapat mengatakan bahawa Yahweh, Yesus Kristus adalah Tuhan kita, mustahil untuk meningkatkan kehendakmu sendiri untuk tetap suci di dunia yang sangat sensual di mana kita hidup ini. Itulah sebabnya mengapa Tuhan berkata, “Akulah Tuhan, Tuhanmu.“Itu mesti berlaku, yang asas. Ketuhanannya Vs. Pilih Tuhan.

Berdoa dan bersedih. 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s