Bangkitlah Ya Tuhan dan berjuanglah untuk Amerika

1 Jun 2020. New York Albert Ngu

Artikel hebat oleh @LigonDuncan mengenai ratapan mengaku mengaku berdoa dan mengasihi jiran-jiran sebagai orang Kristian sebagai tindak balas kita terhadap tragedi perkauman dan digunakan sebagai wahana keganasan dan penjarahan. Kekuatan gelap dilepaskan. Bangkitlah Ya Tuhan dan perjuangkan Amerika

Angkatan Kegelapan dilancarkan

-Melancarkan kekuatan kosmik kegelapan dan kekuatan rohani kejahatan di alam

surgaisme Racisme sangat tertanam di Amerika selama berabad-abad dari zaman perbudakan di selatan yang mendalam, dan bahkan Amerika hari ini masih gagah. dengan ketegangan antara polis dan orang kulit hitam sebagai banyak insiden yang telah menyebabkan penderitaan dan kemarahan yang mendalam di kalangan masyarakat Afrika Amerika, dan bukan sahaja mereka, tetapi juga banyak komuniti minoriti seperti orang Asia, terutama generasi milenial, dan juga orang kulit putih juga. Dalam satu perkataan, ini dapat diringkaskan sebagai ‘ketidakadilan’. Ketidakadilan telah dilakukan kepada masyarakat, dan ini adalah jaringan kewangan, keluarga tanpa bapa, dan masalah sosial yang kompleks. Tetapi baru-baru ini kekuatan yang telah menewaskan Amerika, pertama dan terpenting adalah Virus Corona yang telah membunuh 100,000 orang Amerika dalam jangka masa beberapa bulan. Skala kehancuran belum pernah terjadi sebelumnya, dan pekerjaan yang hilang menjadi jutaan orang, kematian yang ditanggung semuanya menambah kehancuran. Dan sekarang hanya pembunuhan George Floyd Amerika hitam di tangan polis putih dan video yang dirakam, baru saja membakar Amerika. Kemarahan yang mendalam terhadap perkauman, kebencian terhadap pasukan polis yang memperlakukan orang kulit hitam selama bertahun-tahun dalam beberapa insiden tertentu malangnya, semuanya telah meletus. Yang lebih teruk lagi, pasukan luar menambah rampasan dan keganasan yang menimpa bandar-bandar besar Amerika. Maksud saya adalah bahawa kita tidak boleh hanya mencuba semua ini dengan pemikiran manusia dan melupakan tangan di belakang pada tahap yang lebih tinggi adalah kekuatan kegelapan. Kekuatan kegelapan kosmik. Syaitan merosakkan kestabilan sosial masyarakat kita. Kekuatan kejahatan berarak melawan umat manusia. Ini adalah panggilan gereja untuk bangkit dan berdoa kepada Tuhan kita dan mendorong mereka kembali.

Efesus 6

10 Akhirnya, menjadi kuat dalam Tuhan dan dalam kekuatan kekuatannya. 11 Pakailah seluruh baju besi Tuhan, agar kamu dapat bertahan melawan tipu daya syaitan. 12 Kerana kita tidak bergelut melawan daging dan darah, tetapi melawan penguasa, melawan penguasa, melawan kekuatan kosmik atas kegelapan sekarang ini, melawan kekuatan rohani kejahatan di tempat-tempat surgawi. 13 Oleh itu, angkatlah seluruh baju besi Tuhan, supaya kamu dapat bertahan dalam hari yang jahat, dan setelah melakukan semuanya, untuk berdiri teguh. 14 Oleh itu, berdirilah di tali kebenaran, dan memakai pelindung kebenaran, 15 dan, sebagai kasut untuk kakimu, memakai kesediaan yang diberikan oleh Injil kedamaian. 16 Dalam semua keadaan, ambil perisai iman, dengan mana kamu dapat memadamkan semua anak panah yang jahat; 17 dan ambil helmet keselamatan, dan pedang Roh, yang merupakan firman Tuhan, 18 berdoa setiap saat dalam Roh, dengan semua doa dan permohonan. Untuk itu, berjaga-jaga dengan ketekunan, memohon doa untuk semua orang kudus,

Bertaubat, Meratap, dan Berdoa; Mencintai satu sama lain; Sayangi Jiran Kita; Sampaikan Injil — semua ini sangat penting dan membentuk degup jantung firman Tuhan.

Perang Rohani Perang

yang kita lalui adalah perang kosmik. Tidak mungkin kita hanya menghadapinya pada tahap manusia. Ia harus ditingkatkan ke tahap kosmik yang lebih tinggi. Kami akan berdoa dan bergelut. Perkataan yang digunakan adalah gusti, bahkan tidak bertengkar. Gulat adalah perkataan yang tegang. Jacob bergumul dengan Tuhan. Yesus bergumul dengan godaan kegelapan di Taman Getsemani di mana dia menjatuhkan keringat darah dalam perjuangannya melawan godaan untuk melewati cawan penderitaan, penghinaan, dan akhirnya kematian. Itu adalah pertempuran kosmik tertinggi, dan terus terang bahawa pertempuran menentukan nasib manusia kita. Hasil gusti itu sangat besar sehingga seluruh kesejahteraan alam semesta bergantung padanya, atau kehancurannya sepenuhnya ke api neraka.

2 Tawarikh 20:17 Anda tidak perlu berperang dalam pertempuran ini. Berdiri teguh, peganglah kedudukanmu, dan lihatlah keselamatan TUHAN atas namamu, hai Yehuda dan Yerusalem. ‘ Jangan takut dan jangan kecewa. Esok keluar menentang mereka, dan Tuhan akan menyertai kamu. ” Pertempuran adalah Tuan.

Betapa kita berharap kita dapat mendengarnya dari Tuhan di Amerika hari ini, ketika kita mengalami tragedi demi satu. Bangsa hancur teruk, tetapi tekad kita lebih kuat. Tetapi anda melihat perkara baik tidak menjadi mudah. Biasanya memerlukan pertarungan, perjuangan yang kuat. Ia berharga. Ini mungkin memberi kesan panen dan kebangkitan semula yang dapat kita lihat di Amerika hari ini. Ia tidak akan mudah, tetapi tidak mustahil. Kerana Tuhan menghendaki kita kuat pada diri batin, tidak lemah untuk ditiup angin dengan mudah. Orang Kristian mesti berdiri dan bangkit untuk memanggil Tuhan untuk bangkit dan berperang untuk Amerika. Itu tidak akan jelas, tetapi anda memikirkannya, maksiat yang dilancarkan oleh bangsa ini tidak pernah terjadi sebelumnya dan menyakitkan untuk dibayangkan. Ini membicarakan kebobrokan manusia, dan untuk beberapa sebab, Amerika nampaknya melambangkan kegelapan dan cahaya juga. Kami berada di titik penting bagi kebangkitan hebat yang telah kita lihat. Kami rindu pada hari orang akan berkumpul untuk menyembah Tuhan pada siang dan malam dan tidak pergi. Ingatlah di selatan Amerika (saya akan mengetahuinya), sungguh mengagumkan bagaimana Tuhan membawa kebangkitan ke tanah Wales, kawasan tengah Amerika, dan beberapa bahagian di Asia, Korea dan lain-lain, dan ya, dia boleh dan akan melakukan ia sekali lagi. Kita harus terus berusaha dan menyedari bahawa ini adalah peperangan, dan jangan lupa bahawa kita mempunyai tugas dan panggilan untuk bangkit dan mencari Tuhan untuk menyembuhkan negeri ini dan melindungi Amerika dari kekuatan gelap seperti itu. Pertama sekali, kita mesti menerapkan mentaliti dan teologi alam ghaib. Sama seperti Alkitab.

Mazmur 10

12 Bangkitlah, ya Tuhan; Ya Tuhan, angkat tanganmu;

    jangan lupa yang menderita.

13 Mengapa orang jahat meninggalkan Tuhan

    dan berkata di dalam hatinya, “Kamu tidak akan meminta pertanggungjawaban”?

14 Tetapi kamu melihat, kerana kamu perhatikan kenakalan dan kegusaran,

    bahawa kamu boleh mengambilnya ke tanganmu;

kepada anda yang tidak berdaya melakukan dirinya;

    anda telah menjadi penolong orang yatim.

15 Pecahkan lengan orang fasik dan jahat;

    sebutlah kejahatannya sehingga anda tidak menjumpainya.

16 Tuhan adalah raja selama-lamanya;

    bangsa-bangsa binasa dari tanahnya.

17 Ya Tuhan, kamu mendengar keinginan orang yang menderita;

    anda akan menguatkan hati mereka; anda akan cenderung telinga anda

18 untuk melakukan keadilan kepada anak yatim dan orang yang teraniaya

    supaya lelaki yang di bumi menyerang keganasan tidak lebih.

Pecahkan lengan orang-orang yang fasik dan jahat. Ini adalah doa yang tegas. Ini adalah serangan dan bukan doa pasif.

Bangkitlah ya Tuhan, jangan lupakan kami…. ini mengingatkan Tuhan. Tom memindahkan kita ke alam sarang. Ini doa oleh iman. Orang kuat mesti melakukannya dengan paksa. Bukan solat yang lemah. Berdiri oleh Tuhan yang kuat, Tuhan yang kuat, kita memerlukan pejuang doa yang kuat, yang akan berdiri di celah dan memanggil Tuhan.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s